امام حسین(ع)، پیشوای اصلاحگری
جنگ. مردان خدا، بندگان خدا و مؤمنان به خدا نیز باید به همۀ این امور اهتمام ورزند: هر کسی بنابر تخصص و شایستگی خود.
(184)من حسینی را که کشته شده است تا من گریه کنم نمیشناسم. چرا من برای امام حسین گریه میکنم؟ من برای امام حسین گریه میکنم تا او را به یاد داشته باشم و به یاد داشته باشم که او در برابر دنیایی از قدرت ایستاد؛ دنیایی که همگی دست به دست هم داده و از هر سو او را احاطه کرده بودند و او به تنهایی به میدان میرفت و به گفتۀ کسی که صحنۀ جنگ را نقل میکند: «به خدا سوگند مردی را ندیدم که خویشان او کشته شده باشند، ولی چنین شجاعانه مبارزه کند.» بنابراین، من نمیتوانم مراسم عزاداری امام حسین(ع) را از تلاش برای حمایت مجاهدان در مرزها جدا بدانم. من نمیتوانم سوگواری برای امام حسین را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛ کسانی را تربیت کند که در برابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند. این است معنای حسین و معنای عزاداری برای امام حسین.
(185)اسرائیل بر ضد ما توطئهچینی میکند و میکوشـد تـا میـان مـا تفرقه ایجاد کند و ما نه گرد هم میآییم و نه صحبت میکنیم. تنها در مجالس مینشینیم و حزنی تشریفاتی به خود میگیریم و سپس به فکر برنامهریزی و گردهمآیی و دعوت میافتیم. گرد هم آمدن ما به سالها زمان نیاز دارد و در این بین فرصت از دست میرود و سرزمینها به اشغال درمیآید. پیش از کفرشوبا مناطقی دیگر از لبنان اشغال شده بود. شش سال پیش اعلام کردم که حدود هفت هزار متر از خاک میسالجبل و عدیسه اشغال شده است. نیروهای اسرائیلی خاک لبنان را در برخی مناطق گرفتهاند و در آن جاده و مراکز و پاسگاههای نظامی ایجاد کردهاند.
(186)در بلندیهای جبلالشیخ از خاک لبنان نیروهای اسرائیلی جادههای
114