شما در حال مشاهده نسخه آرشیو می باشید.

مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین(ع)

<
>

می‌كردند. آیا فرقی بین یزید و دیگر حاكمان كافر و غیر‌مسلمان می‌بینید؟

(149)پس اسلامی كه یزید به كمك آن به كرسی خلافت تكیه زد، اسلام صوری است؛ پوستۀ اسلام است؛ اسلامی‌ است كه یزید برای به‌قدرت رسیدن، بر آن سوار شد و از آن سوء‌استفاده كرد. این چه اسلامی است كه از آن سوء استفاده می‌شود؟ مسلم است كه این اسلامِ ظاهری است؛ اسلامی كه مردم را از شهادت دروغ باز نمی‌دارد و از هتكِ نوامیس مردم و هتك حرمت خانۀ خدا و مباح كردن جان و مال و ناموس مردم مدینه به مدت سه روز و كشتار ده‌ها و صدها تن از مردم به دست خلیفه جلوگیری نمی‌كند. این اسلام نیست. این تنها ظاهر اسلام است. اگر ما هم از اسلام دم بزنیم و عمل نكنیم، اسلام ما اسلام صوری است، فقط اسم اسلام است و اگر تعبیر درستی باشد، بتِ اسلام است.

(150)اسلامی كه یزید داشت، اسلام نبود و اگر حسین‌بن‌علی(ع) در مقابل انحطاطی كه بعد از پیامبر(ص) شروع شد و تا زمان یزید ادامه داشت، سكوت می‌كرد، این انحطاط رفته‌رفته بیشتر می‌شد و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. حتی اسم اسلام هم از بین می‌رفت.

(151)امام حسین(ع)، همان‌طور كه بارها و بارها گفته‌ایم، بـا شـهادت خود افكار عمومی مسلمانان را بیدار كرد و آنان را به حركت درآورد و در قلب‌ها و رگ‌هایشان خونی تازه و سرشار از اخلاص و ایمان و عاطفه تزریق كرد. بدین ترتیب، بعد از شهادتش، انقلاب‌ها و قیام‌هایی شكل گرفت و مشكلاتی بر سر راه بنی‌امیه به وجود آمد تا بالاخره اساس حكومت آنان و اسلامشان به‌كلی برچیده شد.

(152)امام حسین(ع) با شهادت خود اسلام را زنده كـرد و بـه همـین سبب است كه پیامبر(ص) می‌فرماید: «حسینٌ مِنّی وَأنا مِن حُسَین.»«26» چرا

93